تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


نقش موتورهای جست و جو در بازاریابی اینترنتی


نقش موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی

معتقدم که هیچ کس نمی تواند نقش موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی را نادیده بگیرد. در این مقاله این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.
متخصصان و مدیران تجارت آنلاین، کسب بیننده در سایت را برای موفقیت در دنیای مجازی (وب) ضروری می دانند. برای آنها مهم نیست که سایت چه می فروشد و چه خدماتی ارائه می دهد. اگر وب سایتی به دنبال ارائه و فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بازدیدکننده داشته باشد.
بازدید افراد از یک سایت، برگ برنده آن برای کسب و کار موفق در دنیای مجازی می باشد. سایتی که بیننده ندارد بی شک مرگ آنلاین را تجربه می کند و چه بسیارند وب سایت هایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران خبره وب این را به خوبی می دانند که فقط طراحی یک سایت تضمینی برای افزایش بیننده آن نیست بلکه باید بینندگان را از راههای متعددی به سایت جذب کرد. بیننده های سایت تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت ما را بیابند.

آیا می دانید افراد چگونه سایت ما را می یابند؟
بدون شک باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر ماننده گوگل به آنچه که می خواهیم، دست پیدا می کنیم.
۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجو را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها دلخواه عنوان کرده اند.
۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است.
۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می شوند.
آمارها نشان می دهند در سال های اخیر موتورهای جستجوگر ابزار بسیار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می یابند. البته تنها رتبه های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند و آنها به سایت های لیست شده در این رتبه ها مراجعه می کنند.

بسیاری از کاربران و مشتریان وب سایت ها دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را بر آورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول نتایج جستجو را مرور کنند.

آمارها به ما چه نشان می دهند:
۷۰ درصد از کاربران به هنگام جستجو حتماً یکی از سه وب سایت رتبه اول نتایج جستجو را کلیک می کنند.
تنها ۷ درصد از آنها وب سایت های قرار گرفته در رتبه های بیست به بعد را کلیک می کنند.
۸۵ درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند, موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند.
۳۳ درصد کاربران وب باورند دارند که سایت لیست شده در ابتدای نتایج جستجو، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد.
آمارهای ارائه شده از بازخورد رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: وب سایتهای که در رتبه های بالا موتور جسجتو قرار نمی گیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود را از دست می دهند.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطب آن است که موفقیت سایت را رقم می زند زیرا در اغلب موارد این بینندگان هدفمند (مخاطب) سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارائه شده می خواهند.

امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجو هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیماً به فروش بیشتر، و معرفی بهتر تعبیر می شوند.
در واقع موتورهای جستجو از مهمترین بینندگان هر وب سایتی هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد.
سئو (SEO) چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت (SEO Engine Optimizations) به معنای به کارگیری ترفندها و استاندارد سازی های است که در اغلب موارد تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را دارند.
پیاده سازی یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر (SEO Plan)، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولاً با شکست همراه می باشد.

خدمات و فعالیتهایی که در یک پروسه بازاریابی با موتورهای جستجوگر انجام می شود:

• بررسی وضعیت فعلی سایت در موتورهای جستجو
• بررسی وضعیت فعلی رقبای سایت در موتورهای جستجو
• تحلیل آمار سایت موجود و سایتها و مراجع دیگر آماردهی برای انتخاب عبارتهای کلیدی مناسب
• اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی کدها و محتوای صفحات آن بر اساس عبارتهای کلیدی انتخاب شده
• معرفی صفحات بهینه سازی شده به موتورهای جستجو
• بالا بردن محبوبیت سایت
• بررسی وضعیت رتبه های کسب شده سایت و پیشرفت کار
• کنترل و مونیتورینگ رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز برای حفظ رتبه ها
• تبلیغات در موتورهای جستجو

نتیجه گیری :
داشتن یک وب سایت خوب با رتبه بالا در موتورهای جستجو می تواند مشتریان شما را چند برابر کند!

انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴

7 نکته در بازاریابی شبکه ای


7 نکته در بازاریابی شبکه ای

Vincent J. Kellsey که مؤسس شرکت معتبر Direct Selling Women’s Alliance در زمینه فروش مستقیم و بازاریابی شبکه ای است، رعایت 7 نکته زیر را برای بازاریابان شبکه ای لازم می داند.


به احتمال قوی در ذهن شما هم همان تصویر کلیشه ای ثابت از بازاریابی شبکه ای هک شده است. تصویر زنان خانه داری که در حال درست کردن ساندویچ خانگی سعی دارند شما را به هر قیمتی شده قانع کنند که به یک کرم نرم کننده منحصر بفرد نیاز دارید و باید آن را بخرید و یا مرد شیک پوشی که با صرف انرژی زیاد قصد دارد به شما بقبولاند که چقدر راحت اگر خودتان، دوستان تان و دوستانِ دوستان تان به او در فروش ویتامین کمک کنید، میلیاردر خواهید شد.

هیچ یک از این تصویرها صحیح نیست. بازاریابی شبکه ای نه صرفاً یک تفریح است و نه قادر است شما را یک میلیاردر کند ولی می‌توان بعنوان یک شغل نیمه-وقت و تحت شرایط خاص تمام وقت روی آن حساب باز کرد.ولی عوامل موفقیت کسانی که در این رشته از بازاریابی به درجات خوب و درآمدهای بالا رسیده‌اند چیست؟ Vincent J. Kellsey که مؤسس شرکت معتبر Direct Selling Women’s Alliance در زمینه فروش مستقیم و بازاریابی شبکه ای است، رعایت 7 نکته زیر را برای بازاریابان شبکه ای لازم می داند:

1) هوشمندانه انتخاب کنید
در هنگام انتخاب شرکت مناسب برای همکاری توجه به 6 نکته ضروری است. اولین موضوع پایداری است. چه مدتی است که این شرکت در این تجارت در حال فعالیت است؟ دومین مسأله کیفیت خدمات و محصولاتی است که مشتریان به آن‌ها نیاز دارند. شماره سه برنامه بازاریابی و میزان عدالت رعایت شده در آن است. آیا شرکت مورد نظر به‌قدری منصف است که با بخشندگی سود را بین زیرمجموعه های خود تقسیم کند؟
موضوع چهارم پس زمینه مدیرعامل شرکت است. تحقیق کنید که مدیرعامل کیست و فعالیت‌های او چقدر با فعالیت شرکت یکپارچگی دارد.
موضوع مهم بعدی زمان بندی و نحوه مدیریت در شرکت است. خوب به فعالیت‌های شرکت نگاه کنید و مطمئن شوید که شرکت در حال توسعه است.
موضوع ششم و نهایی پشتیبانی، آموزش و سیستم تجارت است. شما ممکن است شرکتی ایده آل را با مدیریت عالی، محصولاتی متفاوت و جذاب، یک سیستم پرداخت بخشنده و پرسود و با پایداری کامل انتخاب کنید ولی اگر تجارت موجود در شرکت تبدیل به یک سیستم نشده باشد همه چیز به زودی از بین خواهد رفت. این شرکت باید یک سیستم ایده‌آل برای آموزش داشته باشند تا فرایند رشد شرکت ادامه پیدا کند.

2) موضوعاتی که تدریس می شود را تمرین کنید
برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای باید به مربیان خود گوش دهید و از آن ها یاد بگیرید. نحوه بوجود آمدن بازاریابی شبکه ای بر پایه تجربه کهنه کاران شرکت است.
فعالیت‌هایی که مربی شما برای موفقیت انجام داده اند قابل تقلید هستند به شرطی که به آن ها گوش بدهید، یاد بگیریدشان و آن سیستم را دنبال کنید.

3) سرگروه ها بسیار مهم هستند
سرگروه های شما بسیار مهم هستند. چقدر از شما پشتیبانی می کنند؟ آیا با شما تماس می گیرند؟ آیا به اندازه ای که موفقیت خودشان برایشان ارزشمند است به موفقیت شما نیز ارزش قائل اند؟
شما باید در هر زمانی از روز قادر به تماس با آنها و درخواست کمک باشید. میزان این پشتیبانی بسیار مهم است.

4) رهبری زیرمجموعه خود را در دست بگیرید
در بازاریابی شبکه ای اصطلاحی به معنای یتیم وجود دارد. این اصطلاح برای تازه واردهایی به کار برده می شود که به تازگی وارد سیستم شده اند ولی کسی که آن ها را وارد سیستم کرده، خود به قدری سرش شلوغ است که زمان لازم برای آموزش آن ها را ندارد.
شما اگر شخص جدیدی را وارد سیستم کردید، حداقل باید 30 روز از او پشتیبانی کنید تا بتواند کار را به تنهایی ادامه دهد.
باید قبل از این کار از خود بپرسید که آیا واقعاً دوست دارید چنین کاری کنید؟ آیا قادر به انجام این کار هستید؟

5) از اینترنت استفاده کنید
بسیاری از بازاریابان برای فروش محصولات خود از اینترنت استفاده می کنند. شما هم می توانید یک سایت شخصی راه بیاندازید و محصول مورد نظر را از طریق آن به فروش برسانید.
در صورت بازاریابی اینترنتی مطمئن شوید که فعالیت های شما هرزنامه نخواهد شد. هرزنامه ها نه تنها منجر به فروش کمتر شما می شوند بلکه به فرایند برندسازی شرکت نیز لطمه می زنند.

6) از تجارت خود مراقبت کنید
فعالیت شما یک تجارت است و همه تاجران مراقب تجارت خود هستند. بحث های حسابداری را جدی بگیرید و حتماً از یک حسابدار و وکیل که تخصص هایی در زمینه بازاریابی شبکه ای دارند کمک بخواهید.

7) کار روزانه خود را فعلاً تعطیل نکنید
به هیچ وجه کار اصلی خود را تا وقتی که از میزان درآمد بازاریابی شبکه مطمئن نشده اید، ترک نکنید. مدتی را در شرکت سپری کنید و از کیفیت کاری آن ها مطلع شوید سپس اگر حقوقی مساوی یا بیشتر دریافت کردید، کار روزانه خود را ترک کنید.

منبع: entrepreneur.com

انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴



تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد